Masa başında saatler harcamak veya bir dizüstü bilgisayarı üzerine eğilmek ne yazık ki çok yorucudur ve vücudun belli bölgelerinde ağrı yapar. Tasarımcı Fredrik Biel yapılacak ilk işin hareket etmek olduğunu söylüyor.

“Duruş bozukluğundan kaynaklanan ağrı, uzun süre sabit pozisyonda kaldıkça artar. Tavsiyem, hareket etmenizdir. Buradaki püf noktası, her şeyi elinizin altında bulundurmamaktır; hareket etmek için kendinize bahane yaratın. Dosyalarınıza uzanın, kahve almak için mutfağa gidin.”

IKEA İyi Fikirler - Ergonomik bir çalışma alanı nasıl kurulur

İkinci olarak, sandalyenizi değiştirmeyi düşünün.

“Çalışma masanızda otururken, sırtınıza destek olan, yüksekliği ayarlanabilir, hareket etmenize izin veren dönen bir sandalye edinin. Yükseklik açısından bakacak olursak, sandalyeniz sizi dik oturmaya teşvik etmeli ve monitörünüz göz hizasında olmalı. Kollarınızla dirsekleriniz, klavyenin üzerindeki ellerinizle 90 derecelik bir açı yapmalı. Sandalyenizin kolçakları bu oturma pozisyonu için gerekli desteği sağlayacaktır. "

“Uzun saatler boyunca çalışmak zorunda kalabilirsiniz, ama çalışırken yorulmadan iyi hissetmenizi sağlayacak birçok yol var.”

Ayakta çalışırken de aynı ergonomik kurallar geçerlidir.

”Çalışma masanızı, monitörünüzün üstü göz hizasında olacak ve kollarınızın hemen klavyenin üzerinde kalacak şekilde düzenleyin. Zemininiz çok sert ise, dizlerinizi rahatlatmak için yere ayaklarınızın altına bir mat serebilirsiniz, bir çift rahat ayakkabı da aynı işi görür. Buradaki önemli konu, otururken arada bir kalkıp hareket etmektir.”

IKEA İyi Fikirler - Ergonomik bir çalışma alanı nasıl kurulur

Planlı bir depolama alanı ayrıca, çalışma alanınızı kolay bir çalışma ortamı haline getiren büyük bir yardımcıdır. Fredrik’in tavsiyesi sık kullandığınız ofis malzemeleri masanıza en yakın yerde, daha az kullandıklarınız daha uzağa veya yükseğe yerleştireceğiniz bir şekilde bir düzen kurmak. Etiketler her zaman aradığınızı bulmanızı kolaylaştırır ve kutular, kağıtlarınızı düzenli tutmanıza yardımcı olur.

İyi aydınlatılmış bir ortam konsantrasyonu arttırırken göz yorgunluğunu azaltır. Özellikle de gün ışığına benzer ışık renginde bir aydınlatma.

"Yapabiliyorsanız pencere önüne bir çalışma alanı kurmak en idealidir. Ancak, doğal güneş ışığına benzer ışık tayflarına sahip olan ampulleri kullanarak da gün ışığı oluşturabilirsiniz. Çalışma masası lambası, odaklanmış bir aydınlatma verdiği için işinize daha rahat konsantre olabilirsiniz."

IKEA İyi Fikirler - Ergonomik bir çalışma alanı nasıl kurulur

Son olarak çalışma ortamınızı doğayla buluşturun.

"Temiz hava konsantre olmanıza yardım eder. Eğer odanızda pencere yoksa kirli havayı filtrelemek ve çalışma ortamınıza oksijen katmak konusunda bitkiler idealdir. Bu arada siz de susuz kalmamaya dikkat etmelisiniz. Excel tabloları arasında sıkışıp kalmış olsanız da su içmenin odaklanmaya yardımcı olduğu kanıtlandı."

Site Creation & Technology by MagiClick Digital Solutions
Sayfa Başına Git